Pin it

16 augusti 2015

Skafferiet fylls upp

Blandsaft
Nu har jag laddat upp med saft så vi ska klara oss, det brukar  allitd vara en flaska som ges bort.
 Jag kokade blandsaft av rabarber, vita- och svarta vinbär.

Sen kokade jag ytterliggare saft med äpplen, kanel och vita- och svarta vinbär.
Det blev rikigt gott att ha i lite kanel.

Saften blev bra och det ser snyggt ut i mina nya flaskor som jag köpt på Slöjd-detaljer, mina nya favoritaffär.

Sen har jag lagt in gurka förra helgen och jag har precis köpt en ny laddning igen med
 gurka som har lagts in.
Jag har börjat skiva gurkorna istället för att lägga in dem hela. Det blir godare helt enkelt.
 Jag provade ju på att lägga in vanlig slanggurka med paprika för ett tag sedan.
Vill bara säga att det blev jättegott!
Lite pickles varning om man inte är så förtjust i det, det drar lite i käkarna.


Oljor i nya fina flaskor

Dagens middag, rödingar redo för grillen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar