Pin it

27 november 2016

1a Advent 2016

Året har gått fort, det är redan 1a advent.
 Snart är julen här.

1a ljuset ska tändas.

Adventspysslet var i fullgång i går.
Jag satt up padventsljusstakarna och några tomtar.
Idag ska jag göra ett tomtelandskap som ska vara på farstukvisten.
 Måste bara hitta lite mossa och kvistar så att det blir rätt stämning.

Jag bakade lussekatter igår, pepparkakor har jag redan bakat för 2 veckor sedan.
 Är det något jag inte kan så är det lussekatter och kanelbullar. Superdålig på det.

I år ska det inte bli torra bullar och kompakta.

Iår har jag handlat in bra redskap från Leilas Generalstore och jag har köpt Leilas signerade bok Sweet Christmas. Nu ska det bara lyckas.








Se på bara f**.









Lussekatterna  blev supergoda och fluffiga, nu är jag nöjd !










Receptet på Leilas goda lussekatter finns på sidan 19 i hennes bok enligt ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar