Pin it

19 november 2016

Randig Halsduk

Hade 2 nystan 'a 50g av Drops Andes garn, men i 2 olika färger.
 Tänkte att ja nånting kan man väl göra av det så...
sagt och gjort det blev en randig halsduk.

Jag satt inte upp något specieltl mönster eller att ränderna skulel vara
 lika breda utan jag bara stickade på.
Halsduken är varm och mjuk och den passar bra som en assesoar.

Vi har så kallt på jobbet, nya modet på kontoret är att ha en halsduk virad om halsen eller en snygg sjal över axlarna. Poncho och eller en filt har också blivit populärt har jag sett.

I mitt skåp så har jag både en sjal och en poncho, allt hemmastickat i ull så klart ...

Det jag gillar med Andes garn är att det är så mjukt och lättstickat.
 Garnet består av 65% Ull och av 35% Alpacka.

Halsduken är stickad i rätstickning.

Mönster

1st 50g nystan marinblå uni colour 6990
1 st 50 g nystan Grålila Uni colour 4010
Jumpersticka nr 9

rm= rätmaska

Lägg upp 25 maskor på sticka nr 9 med marinblå och sticka 25 rm.
Sticka rätt tills arbetet mäter ca 5cm och byt sedan till grålila och fortsätt att sticka rm.


Varva färgerna över hela arbetet och avsluta med mariblå.
Avmaska rm löst.

Vill man ha ha längre eller bredare halsduk så får man lägga till några nystan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar