Pin it

25 oktober 2015

Handarbetsgruppen besöker syfestivalen i Stockholm



Idag var inte bara en dag då vi ställer tillbaka klockan till normaltid.
 Nej det har även varit sista dagen på syfestivalen i Stockholm som ägde rum denna helg.

Vi var fyra tappra i handarbetsgruppen som träffades vid 10 tiden när dörrarna öppnades.

 Det var riktigt kul att ses.
Alla var glada, entuastiska och köpsugna.
Nu ska det handlas garn bland annat.
Jag var faktiskt ute efter en vaxduk som jag ska ha som skydd när jag pysslar. Den var jättesöt med hönor på. Köpte även en duk som kändes mer som tyg med röda fjärilar på som jag har tänkt sy en stickresväska av.
Hittade inte bara vaxdukar utan även lite små tillbehör som är bra att ha när man stickar,
resår, knappar och garn.

Inspiration får vi inte missa, det får man verkligen när man traskar runt och ser
 både workshops och utställare,

En timmes fika hann vi med tillsammans innan vi skildes åt.

 Tack tjejer för en trevlig söndag på Stockholmsmässan denna syfestival.

Nu ska det stickas så det går härliga till.



 Men nej jo jag höll på glömma !

Jag fick en ny kille av väninnan som hon hade hittat på loppis i går.
Han har nu badat och håller på att torka. Sen behöver även han få kläder då han var naken stackaren.
Jag tror att han är en slags Kendocka.

Väninnan fick sina ponchos och koftor som jag har stickat tidigare till hennes dockor.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar