Pin it

17 oktober 2015

Lördagsnöje - Göra pumpagubbe



Häromdagen köpte jag en pumpa när vi var och handlade.
 Hade tänkt karva ut och göra en ljuslykta av pumpan just bara för att det är fint och
sprider lite glädje.

 Jag är inte mycket för amreikanska högtider och hur näringsidgare vill pracka på oss andra traditioner, inte för traditionen utan för att sälja saker.
Jag firar Alla Helgons dag, den nhelgen går alltid ihop med Hallowen.
 Jag åker och tänder ljus på gravarna, jag ägnar en stilla stund och tanke på dem döda och om jag kan går jag gärna in i kyrkan en stund för att insupa känslan av frid.
Allt rinner av en i kyrkan.










Men åter till pumpan.

Jag började karva toppen för en hatt.
När hatten var av började jag gräva ur pumpans innanmäte.
 Dags för ögon, näsa och mun.
Jag blev faktiskt riktigt nöjd.






Nu lyser den så fint i höstmörkret.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar