Pin it

24 januari 2020

Grytlapp eller kudde - det är frågan ?

Funderat ett tag nu på att göra grytlappar.

Jag har ju haft en sväng med disktrasor och kommer antagligen att sticka fler trasor vart det lider.

Men grytlappar, det har jag nog stickat någon gång i början kanske.
Sytt någon har jag inget minne av att ha gjort alls.
Jag har dock en hemmasydd grytlapp som jag fick av min syster en gång i tiden, hon gjorde den i slöjden.
Den har jag kvar 😀och använder.

Så nu kände jag mig mogen att prova att sy i alla fall.
Resultatet?

Ja jag vet inte.

Ser ut som en kudde
 Eller vad är det ett minitäcke till dockan?



Ska vara grytlappar.
Jag kommer att använda dem som grytlappar, Så det så !

Ibland blir dem där bilderna man har i huvudet inte alls som man tänkt sig när man väl har sytt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar