Pin it

6 januari 2020

Min Singer Tradition

Symaskinen min älskade Singer Tradition är trött och slut.
Den går inte mer.

Den morrar högt och burrar och går inte en centimeter.
Jag har gjort rent och smörjt.

Jag är inte tekniskt lagd, jag är inte det. 
Jag har mina begränsningar inom det området.
Min man tog ut maskinen i förrådet och efter någon timme max så kom han in med den igen.

Den spann som en katt.
Den for fram som en Ferrari.
Min man är ett geni.

Nu kan jag sy igen.

Men under dessa dagar utan maskin så har jag hunnit att beställa en ny symaskin.
Singer detta med fast en mer avancerad modell.
Man kan ju ha två maskiner, dem är bra till olika ting.
Vart ska dem stå?
Jag har knappt plats för en.

Den dagen den sorgen, jag får lösa det på något sätt och fortsätta att drömma om ett hus där jag kan ha ett eget pysselrum som en ateljé.
Med en bänk i mitten som man kan rita upp mönster på.
Fina bokhyllor med tyger och garner i.
Lådor där stickor och nålar ligger sorterade fint.
En provdocka i hörnet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar