Pin it

8 januari 2020

Klänning i 50 tals modell

Har påbörjat en klänning för ca 1 år sedan.
 Innan jag började med klänningen hade jag tyget liggandes säkert ett år minst om inte mer.

Helgen innan jul gick jag igenom min hög med tyg, halvfärdiga projekt och lagningar/ändringar.
Nu ska här sättas punkt på gamla projekt och klarmarkera.

Så jag köpte kantband till klänningen dagen innan julafton då jag använt upp dem som jag hade köpt fast till andra saker.
Nu är klänningen äntligen klar.
Vet inte om den blev den snyggaste jag gjort då jag utvecklat och förfinat mina talanger efter att jag började denna.
Däremot är det den svåraste jag gjort och jag har bemästrat att sy en lång dragkedja i ryggen.

Jag måste ändå vara nöjd med det jag åstadkommit även om jag gjorde en rad missar på denna klänning.
Missar kommer jag fortsätta att göra, en del går att rätta till och en del får man helt enkelt göra om.

Detta är en sommarklänning och idén fick jag från en klänning jag verkligen älskade.
Har växt ur den så klart och det var märket "Stockh lm"  och jag tycker dem har så fina kläder.

Jag frågade till och med min mor om hjälp med denna klänning innan jag ens började klippa i tyget.
 Tyget hittade jag på Tygverket som ligger på St.Paulsgatan 19 i Stockholm.

Som vanligt är mina bilder inte av den bästa kvalitén, men förhoppningsvis får ni lite idéer och tips om vad ni vill sy i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar