Pin it

5 januari 2020

När blir det klart?

Ibland tar saker en väldigt lång tid att göra.
 Man påbörjar något och sedan läggs det åt sidan för att man påbörjar något lättare eller roligare.
 Eller
Ja något man är mer i behov av.

Jag har rätt många projekt som ligger nere just nu.

Jag brukar göra en lista,  för övrigt gör jag listor om allt.
Projekten har en lista, fast det är två, en för stickningsprojekten och en för syprojekten.
 Sen finns det nog en lista till för andra projekt.
Sen stryker jag vart efter.
Lägger till.

Just nu har jag en klänning som påbörjades, ja vete Gudarna när.
Tyget är inköpt för typ 5 år sedan,  klänningen började jag nog sy för nästan 2 år sedan.
 För en vecka sedan köpte jag nya kantband, för jag har ju använt dem jag köpte till klänningen till annat så klart.
Nu verkar klänningen äntligen bli klar.

Fast då börjar symaskinen lukta lite bränt. suck.  Jag har kört slut på min enkla symaskin. Den är inte gjord för att sy på för jämnan.  Jag som köpt mer tyg som jag ska förvandla till klädesplagg, faktiskt till mig för en gångs skull.

Jag har ett annat projekt som är 6 år gammalt. Det är en kofta.
Jag köpte garnet från Färgkraft på Syfestivalen 2012, nu heter den Sy-och Hantverksfestivalen.
  Man fick med ett mönsterhäfte. Koftan är med på listan.
Koftan är på gång nu, den sitter på stickorna sedan i vintras, fast sedan lagd åt sidan, så klart.
Jag började ju på annat, en filt.
Som blev lagd åt sidan, jag började med annat igen.
Sockor till systerson, sockor till man, disktrasor till mig och till julklappar, långa benvärmare till mig.
Nu får jag bli klar med filten sedan så måste koftan bli klar,
den måste verkligen bli klar.

Sen påbörjade jag ju ett broderi, det blev lagt åt sidan.
Näe  nu måste jag ta tag i detta.
Men jag vill ju så mycket, det är roligt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar