Pin it

12 april 2015

Regn ute - Handla inne

I dag regnar det ute,  tur att man hann det man skulle göra ute igår när det var fint väder.
 Vårens första grillning ute till exempel.

Idag har jag handlat nya dockor på nätet, ska bli kul när jag får hämta dem.

Gjorde en nostalgitripp, var ute och sökte lite på Sindy, det började med Barbie, vill ha en gammal Barbiedocka.
Grå mosstickad top  bakifrån. Susanne Lundström Johansson är fotograf
Grå mosstickad top  framifrån. Susanne Lundström Johansson är fotograf
 Ja så började jag då titta efter Sindy, inte nya Sindy utan jag vill ha den äldre dockan.
Kom in på en sida  där dem hade väldigt mycket att titta på. Jag började leta efter mina dockor och kläder, började på 1980, hmm fick gå till 1979, ja något plagg, 1978 jepp där var mina kläder, 1977 min Skridskoprinsessa, där var hon.

Blev nostalgisk och melankolisk, jisses vad gammal jag är.
Kom in på e-bay och Tradera, hittade en del saker till försäljning som jag har kvar.

Nu har jag skaffat konto och har budat.  Min tålmodiga man nämnde något om, ja du kanske ska börja samla på dockorna..hmm farligt...en ny hobby, inte bara knappar.

Klänning i guldglitter, Susanne Lundström Johansson är fotograf
Var ska jag ha mina saker?
Vi har redan gjort om rummet med fina nya skåp som är belamrade med mitt pyssel.

Jag skulle kunna gå i pension redan i morgon så mycket som jag har att göra. Fast jag har inte råd, har ju liksom 30 år kvar att arbeta enligt PPM, jag har alltid 30 år kvar att arbeta, det hade jag för 10 år sedan också. Om 10 år kommer det fortfarande vara 30 år....


Jag har varit lite produktiv denna vecka i alla fall.
En ny fin grå mosstickad topp i Candy garn till Sindy och en guldglittrig klänning till Monster High även den stickad i Candygarn.

Jag har haft lite tid idag att även ta lite fotografier. Det är alltså jag själv som tagit alla foton i detta blogginlägg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar