Pin it

1 april 2015

Tågstickning = Poncho

Projektet går framåt, ponchon är på gång.
Det tar lite tid bara.
Kan nästan bara sticka på morgonen, på hemvägen får jag stå eller så hittar jag en obekväm sittplats utan möjlighet till att sticka.




Härom kvällen fick jagsitta och rulla ihop garn till bollar.
 Jag stickar ju med flera olika garner.
Det är kul att sätt ihop sin egen färgsättning och med olika garnsorter.




Nu har jag halva kvar att göra.
  Jag ska sticka tills arbete mäter 149cm, sen är det dags att maska av och sy ihop.
Snart hoppas jag, väldigt snart.

Längtar lite att få ha den på mig, speciellt nu under den tidiga vårperioden innan alla blommor med sina vackra färger slagit ut.

Ponchon är ju väldigt f'ärgstark men ändå lite dov.



Den kommer att vara varm och skön att ha på sig.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar