Pin it

19 april 2015

Söndagspromenad i april

Vi har just nu en stegtävling på min arbetsplats, vi är med i Rädda barnens stegtävling.
 Detta hjälper mig även att komma ut på promenad på luncherna. Det är annars väldigt lätt att sitta kvar inne eller börja jobba tidigare istället för att nyttja lunchen.
Nu under helgen så är ju en promenad inte fel, jag behöver ju röra på mig, så stegtävlingen är en bra push att " gå ut nu och promenera".

I dag tog jag och mannen min en 5 km runda, delar av den går i motionsspåret i skogen och
delar av den på asfalterad gångväg,  9861 steg blev det.
Inte så illa när jag igår fick ihop 9203 steg på hela dagen.


Under promenaden gick vi förbi några får med sina små lamm. Jisses så söta.
Det jag tänkte mest på var vilken sorts får det var och vilket underbart garn det blir.
Jag är garn- och stickskadad.


Har stickat rätt många små plagg på sista tiden, men jag väntar på mina nya små modeller.
Spännande, vilken dag som helst kommer dem hit till sitt nya hem.
Mer om det då.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar