Pin it

10 december 2014

Semesterdag och Nobeldagen

Semester, en dags semester, vad gör man då?
Jo julgodis!

Jag har kokat kola/dajm, dels vanlig chokladkola och även en lakritskola med havssalt.

Färdig kola
 Sen har jag gjort fudge, hittade receptet i en trevlig liten bok som jag fick i födelsedagspresent av mina kära väninnor, En liten bok om choklad.
I samma bok hittade jag även ett recept på Fransk Nougat som jag också gav mig på.

Inte nog med detta, nej nej när jag börjar så blir det bara mer och mer och mer.

Jag har även gjort praliner, tryffelbollar och mandelmassagodis i olika färger och smaker.
Som om det skulle sluta här????



Fudge


Nope, jag var tvungen att baka drömmar, en halv sats i och för sig, men det blev två plåtar med härligt frasiga kakor.

Nu är allt godis klart.
Jag har hunnit att slå in alla klappar och jag har skickat dem sista. Så nu klart!

Kanske några pepparkakor kommer att göras till helgen, men stressen, den är borta.
Jag kan nu njuta av adventstid, Lucia och julafton.

Nu ska jag slänga mig i soffan och titta på alla vackra klänningar och glittriga smycken i Stadshuset och Nobelfesten.
TV sändningarna pågår för fullt från Stadshuset, man måste ju se vad Drottning Silvia bär.

Jo just det, jag gjorde lite mer förkylningshonung idag.
Nu är det dags med en koppa the, ska använda mina nya muggar som jag inhandlade i måndags.
Då passade jag även på att köpa nya fina glöggmuggar.

Lite glögg kanske?

En trevlig kväll önskar jag er alla.




Nu ska det skäras upp
Drömmar

Mandelmassa med olika smaker




Tryffel

Praliner
Fudge, lakritskola och godiskorg





Egen smaksatt honung med eucalyptos och ingef'ära



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar