Pin it

4 februari 2015

Restips Prag

Vi upplevde Prag under Augustimånad.
 Vi tog en weekend resa dit och jag tycker att det gick riktigt bra att resa dit,
 hitta och göra sig förstådd.

Prag är en trevlig stad och lätt att hitta och promenera i.

Vi tog även en utflykt till Kutna Hora och skelettkyrkan, att rekommenderas, lite skräckblandad förtjusning.
Det var en heldags utflykt med bra guidning och en bra tur. 



Kutna Hora










Annars är det det vanliga sevärdheterna, Rosornas park, Klockpelaren, Kyrkor, broar.


 Jag tappade dock mitt ena örhänge, favoritparet så klart.








Vi hittade dock endast en restaurang so serverade inhemsk mat. Det är svårt det där, det går att få pizza, pasta och lika överallt i alla länder och städer, samma i Sverige.


Var hittar man husmanskosten???
När jag åker utomlands vill jag ju prova på husmanskosten i det landet. Jag verkar vara den enda....
 Annars hade väl varit fullt med husmanskost restauranger överallt.

D
et var gott i alla fall, tjeckisk mat.







En tur till Armemuseumet, vi gick igenom vissa delar då vi inte pratade med varandra, där man inte vill visa att man är turist.

Det gäller att inte klä sig som en turist utan att försöka passa in, fast med bra skor.

Det är lite av utmaningen, man vet inte var man hamnar om man råkar svänga av lite fel eller ta en annan gata. Hemma vet man.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar