Pin it

6 december 2015

Julmarknad Edeby Konferens

I går var det äntligen dags för vår julmarknad.
 Det var lite pirrigt innan, kommer det folk ?

Vi hade julmarknaden ute på landet och man vet aldrig.
Till råga på allt stormen, r det inte Gorm så är det Helge som härjar där utanför nu.
När det är dett ruskiga regn- och blåsväder så hade vi en fördel med att vara inomhus.



Vi var 14 stycken som sålde allt från målade brickor, knäckebröd, kakor, potatis och äpplen, handgjorda skärbrädor, godis, armand, smycken, fårskinn, marmelad, brovcher, grytlappar, snuttefiltar och virkade kaniner och jag som hade mina hemgjorda tomtar, julkort,
 stickade sockor. stickade dockkläder och tvålar.




Jag har rätt mycket tvål kvar då jag gjorde otroligt mycket tvål, en del sockor och några tomtar.
Det var roligt, tiden sprang iväg och jag gör gärna om det.

Nästa marknad bör vara mer lätt tillgängligt och där det är blandat folk.

Vad som gick bäst?
Tomtar, tvål och sedan sockor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar