Pin it

13 oktober 2014

Grytlapp eller inte?

Grytlappar är rätt tacksamt att sticka. Det behövs alltid nya och det är väldigt bra presenter.
 Har man lite restgarner så är grytlappar, handledsvärmare och dockkläder väldigt bra att sticka.

Grytlappar som mamma fick i julklapp.
Kortet är taget av min man Magnus 
Förra hösten gick jag en kurs, flerfärgsstickning med lyfta maskor på Litet Nystan, det är som alltid efter en kurs. Man har så mycket inspiration !

Man vill göra så mycket och man kommer på saker som man kan ändra på.

Jag började i alla fall att testa lite olika varianter efter kursen.
Grytlappar var ett lätt testobjekt.




Började för några veckor sedan att sticka nya grytlappar.
Men det vart inga grytlappar. Jag vet inte vad det blev, en väska?



Grytlapp eller

väska









Det är som den gamla folksagan  Mäster Skräddare det bidde ingenting







Olika grytlappar och varianter



Ibland blir det bra och ibland..ja.
Alla som stickar vet vad jag pratar om.



Handledsvärmare och barnvantar

Men man måste testa sig fram annars lär man sig ingenting.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar