Pin it

19 januari 2015

Chokladkakor med Nutella

Satt och läste igenom mina grupper jag är med i och fann ett intressant recept.
 Det lät väldigt lätt att göra också.


Receptet är för 6 stora eller 12 små. Jag gjorde stora kakor och dem blev väldigt mäktiga så jag rekommenderar att göra dem mindre.


Nu hade inte jag Nutella hemma, jag använde mig istället av baknougat och hasselnötskräm i en blandning och det gick bra det med och jag hade i lite mer mjöl än vad som sägs i receptet.




Chokladkakor med Nutella

Recept ca 12 små kakor.

Sätt ugnen på 180ºC

280g Nutella
1 kopp mjöl
1 ägg

Fyllning; Nutella

Vispa ägg och nutella i en bunke till en slät smet.
Blanda i mjöl och blanda, smeten borde vara tjock som en deg.

Rulla små bollar och platta ut i handflatan, lägg nutella på den ena utplattade degen och sätt den andra över, tryck ihop kanterna.
Placera på en plåt med bakplåtspapper.


Grädda sedan i mitten av ugnen 6-8 min.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar