Pin it

5 januari 2015

Vår vackra natur

Härligt ute i naturen, det är tyst, fast ändå inte tyst. Alla ljud, det knakar, susar, knarrar.
 Man hör sina egna steg i skogen, det låter som en stor flodhäst när man kommer gående.
Stamp, stamp, knak, brak.



Vintersolen mellan träden


 Automatiskt när jag går i skogen så åker huvudet ner och mina ögon flackar med en sökande blick.
Jag vet att det är januari och det är tjäle, men ändå jag kan inte låta bli att leta efter svamp.
Det är ju barmark,  alltså svamp.


Jag lever ännu
När jag går på en skogsväg eller stig, likaså, jag fokuserar och letar hela tiden efter svamp.
Jag är svampgalen, det är så kul att plocka.
Inte lika kul att rensa i flera timmar, det är baksidan.


Något annat som intresserar mig är att titta hur naturen är utformat. Ser man spår av gamla stigar, vägar eller är det inte ett gammalt röse där, kanske en gammal mur.
Har det varit betesmark här tidigare ?

Den gamla eken, står kvar fortfarande och lever, otroligt. 

Det är härligt i naturen.
 Efter en dag eller ett par timmar ute i skog och mark känner man sig frisk, man är lite loj när man kommer hem.





Gräset svajar i vinden



Alla foton är tagna av Susanne Lundström Johansson.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar