Pin it

19 juli 2015

En dag i Huvudstaden Stockholm



I går passade vi på att åka in till stan, 
det var inte shopping som lockade utan -Fotografiskautställningen av Nick Brandt
On This Earth A Shadow Falls Across The Ravaged Land.





Nick Brandt


Jag är väldigt imponerad, vilka kort.
Levande, man blir tagen.


Man kan känna pälsen under handen när man stryker katten över ryggen.

Bilden med katten i trädet är lika imponerande. Ingenting, ingenting, helt plötsligt ett ensamt träd och där !


Nick Brandt

Där är katten.
Eller Leoparden inte katten.


Sedan promenerade vi hela vägen till centralare delar, genom Gamla Stan och turisterna.
Man kan se sig själv när man går guidad tur som turist, guiden framför hållandes ett paraply eller bok.


Tycker det är bra att turistandet har åkat till Sverige. Vi behöver det.
Stannade för en fika på Grillska huset Café, goda bullar och trevligt ställe. inte för dyrt heller.
Skönt att slippa dessa hippa stela cafeér.


Stockholm





Sen vidare till Åhléns och sedan till Panudro, har köpt på mig en massa roligheter eller ja det var tillbehör som jag behövde.

Jag behövde verkligen dessa små prylar.

Vidare till Mongolian Barbeque där vi åt en otroligt god middag.



Väl hemma så började jag pyssla, så klart.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar